Travel Dairy Indonesië | dag 1, 2 en 3 Jogjakarta

Eindelijk is de zomervakantie voor mij ook aangebroken en ik ga naar Indonesië. Natuurlijk ga ik hier een travel dairy bijhouden, dus jij kan thuis gewoon alles van mijn vakantie volgen.

Dag 1 en 2 – ReizenReis naar Indonesië

Vanaf Amsterdam vlogen we met Emirates naar Dubai, ik heb de stad alleen vanuit de lucht mogen bewonderen, helaas. Maar wauw wat wil ik daar graag een keer heen. Ik heb dus naast het vliegveld niet veel gezien, maar het vliegveld is ook al leuk op zich. We moesten hier zes uur doorbrengen en dat was best prima te doen. Ze hebben leuke winkeltjes en we hebben er lekker ontbeten. Een nadeel, ze hebben een aparte munteenheid en voor een paar uur ga je die niet checken, dus het kan wat duur uitvallen.

Na de zes uur stapte we in het volgende vliegtuig, opweg naar Jakarta. Het was al laat in de avond toen we aankwamen, we dronken een drankje en namen wat te snoepen en daarna doken we ons bed in.

Het hotel waar we overnachtte was: Swissbell hotel Jakarta Airport

Lees hier meer over mijn look (Engels).

Dag 3 Jakarta naar Jogjakarta

De volgende ochtend begon met een goed ontbijt, de keus was volop. Hoe ze hier de dag beginnen is wat hij ’s avonds bij de Chinees eten, maar he, het smaakt er niet minder om. Ik begon mijn dag dus ook met bami en nassi en wat gestoomde groente en wat vlees en vis, ach laten we het dan maar direct goed doen toch?!

Na het ontbijt doken we de auto in, opweg naar het vliegveld, want we zouden een korte binnenlandse vlucht maken naar Jogjakarta (Jogja). Van Jakarta zelf hebben we dus helemaal niks gezien.

Op het vliegveld stond onze gids ons al op te wachten, we werden door hem en de chauffeur naar het hotel gebracht. Bij aankomst kregen we direct een gember snoepje en een drankje wat Limochello zonder alcohol te noemen is, een specialiteit. Het moet ook wel zonder alcohol, want Jogja ligt op Java en dat is het Moslim gedeelte. Na het inchecken friste we ons wat op en daarna gingen we op ontdekkingstocht.

Op de foto’s hierboven zie je het mooie uitzicht die het hotel bood vanaf de hoogste verdieping.

Lees hier meer over mijn look. (Engels)

Na wat dwalen was het tijd voor het avondeten. We waren in een leuk tentje beland met veel locale dingen. Ik koos daarom ook een lokaal drankje uit, het was palm suiker met kokos water en kokosnoot vlees, deze combinatie smaakt een beetje naar maple syrup snoepjes. Het smaakte echt lekker, maar ik ben ook echt een fan van die snoepjes! Als eten koos ik voor rijst met groente en zeefruit. Ze maken de porties hier zo groot, dat het dus moeilijk is om op te krijgen. Na het avondeten besloten we verder de boel te verkennen en zo kwamen we bij een café met live muziek terecht en hier besloten we nog wat te drinken.